KultMotor Logo KultMotor.hu
  • Kezdőlap
  • Autó
  • Motor
  • Videó
  • Közlekedés
  • Blog
  • Rádió

Nem is tudtam, hogy van ilyen Nighthawk!

Motor - 2016.04.10

A Honda amerikában hangzatosan nevezi el a motorjait, mert az a piac hangzatosnevű motorokat igényel pénzköltés szempontjából. De van, hogy nem csak a név más. Sőt olyan is, hogy a másnevű más verziójú motornak van egy ritkán előforduló kiadása, ami megint máshogy néz ki. 

A ma is népszerú 90 utáni Honda CB 750 amerikai, Nighthawk nevű verziója sokkal bénább, mint az európai - de nem volt ez mindig így. 

Az eredeti 750-es Nighthawk az 1982-83-ig gyártott CB 750 SC volt. Ez egy jópofa sornégyes krúzer: régen leszoftcsopperezték volna, de ez sosem volt az.  Rendesen jól néz ki. Ezt ismerjük. (Kép lejjebb.)

Ennek az utódja a Night Hawk S, 84-től 86-ig. Ez egy sokkal sportosabbnak kinéző motor, pár műszaki módosítással. Többek között az előd 18-as kereke 16-osra változott. (A két méret közül nem is tudom melyik a nagyobb öröm.)  Így a Nighthawk S elöl-hátul 16-os, amely méret régi rossz motorkerékpár gyártó szokás.  

Komolyabb dolog, hogy az S kardános lett, ami nagy öröm, de csak addig, amíg át nem akarod építeni. Mondjuk én hozzá nem nyúlnék, ez gyáriban nagyon rendben van. A képek alapján nagyon úgy néz ki, hogy megkapta a CBX blokkjált.

Ezen és a krúzeres helyett sportosabb külsőn kívül a két motor nagyjából hasonló. A eredeti Nighthawk 65 lóerő@9000  nem a világ, meg az 55 Nm@7000 sem, sőt, akkoriban sem volt az egy 16 szelepes hétötvenestől. A '84-ben kiadott, szintén léghűtéses CBX 750F sportmotor blokkja hasonló konstrukció, de eggyel újabb, más furat/löket aránya volt, így 91 lovat tudott. Elvileg ez van az S-ben is, csakhogy az S blokkja már csak  700-as volt, mert akkoriban vezették ne a Harley-Davidsont védő importvám-szívatást. Így 80 lóerőt ad le 10.000-nél és 61NM-t 8 ezernél, ami tulajdonképpen elég.

Nighthawk 1983-84

Hogy szabad-e ilyet venni? A Honda megbízhatósági hírnevének még csak a hajnalán vagyunk, vannak ennél kevésbé, de jóval rizikósabb motorok is. De igazából mindegy, mert úgysem találsz ilyet sehol. Ritka mint a pinty! (Konkrétan a moblie.de-n jelen pillanatban van egy szükeimport piros 700-as potom 2000 euróért. Az úgy 8-900 ezerben megállna behozva és annyit meg is ér.)

A CB 750 SC Nighthawk és  a CB 750 SC Nighthawk S nagyon ritka motorok, soha nem láttam élőben. Európában szerintem egyik sem létezett, különösen az S-nem. A régebbi változat kicsinyített mása CBX 650E néven azonban volt Európában, így előfordul a használtpiacon is.