KultMotor Logo KultMotor.hu
  • Kezdőlap
  • Autó
  • Motor
  • Videó
  • Közlekedés
  • Blog
  • Rádió

Maserati Boomerang: belül kicsit eltúlozták

Motor - 2016.04.15

A 70-es évek az autóiparban valami csoda volt: olyan prototípusokat terveztek, amelyeket azóta sem. Döbbenet, hogy a Maserati mennyire semmilyen volt szériamodelljeiben a nyolcvanas években, miközben olyan autókat tettek le az asztalra, mint a Boomerang.

1972. Döbbenet. Nem mintha annyira egyedülálló lenne, hiszen ekkor jött ki a Lamborghini Countach, amiből szériaautó lett, ebből pedig soha, de mégis elképesztő, hogy a mútban milyennek látták a soha meg ven valósilt jövőt. Ha egy mai sci-fi filmben látnád, simán elhinnéd.



Ez az abszolút autóipari ékalak, ami ma már eleve illegális lenne az autóipart súlytó gyalogosvédelmi előírások miatt. Giugiaro mester egy fikcionális világ etalonját alkotta meg.

A Maserati Boomerang 1971-ben mutatkozott be a világnak nem működő prototípusként. Egy év múlva belepakolták a Maserati Bora technikáját, így működő autóvá vált. Egyetlen darab a világon.

Valami rejtélyes módon - miután pár alkalommal kiállították - a Genfi Motor Show után eladták egy magánszemélynek, nyilván komoly összegért.

Az elmúl évtizedekben három tulajdonosa volt. Mind komoly gyűjtő, aik eredeti, kifogástalan állapotban tartották meg. Az autó ma is közlekedhet közúton, rendes papírjai és műszakija van. 2015 szeptemberében mindössze 35 millió Forintnyi Fontot fizettek ki érte, ha nem számoljuk bele a vételár nagyobb részét kitevő egymilliárd (!) Forintot. Igen, 1 milliárd 35 millió Ft. 3,3 millió angol font. Ennyiért vette meg a tulaj - a Maserati cég elől.

Bár külsőre valami búgó hangú űrjárműnek néz ki - még elektromos hajtásúnak is el tudnánk képzelni, ha valóban komolyan létezne ilyen technológia - a motorja 4,7 literes, rotyogós  V8-as, 310 lóerővel, végsebessége pedig 300 felett van. 

Az autó tipikus hátsókerekes, középmotoros sportkocsi, a kasztni alatt acélvázzal. A motortér képein jól látszanak a zártszelvények. Az összeszerelés minőségét nem tudjuk (ez valamennyire kétséges, mint ahogy még a 80-as évek széria szupersport autóinál is így volt), de a dizájn minden szögből fenomenális. 

Belül a műszerfal azonban a túlzott extravagancia áldozataként rettenetes. A csőormányban futó kormány konstrukció is durva, de a kapcsolószervek (pl. indexkar) egyenesen röhejesek.

Nem is értem, hogy gondolták, igaz, a prototípus más, modernebbnek szánt műszeregységgel és más kardánbox-kapcsolószervekkel készült még. A jellemző bal lábnál benyúló kerékdob és jobbra tolt pedálsor itt is megvan a képek alapján, mint pl. a Countach-nál.



Akármilyen ronda is belül és bármennyire nem kéne az a ronda Maserati jel az elejére, az ékalak-etalon elképesztő autó, amely szögletességével egyébként nagyban befolyásolta a következő évek autótervezését. Állítólag még az egyes Golf-ba is merítettek ihletet belőle.

Még játékautóban is elfogadnám, de még úgy se elérhető.