KultMotor Logo KultMotor.hu
  • Kezdőlap
  • Autó
  • Motor
  • Videó
  • Közlekedés
  • Blog
  • Rádió

GPZ 900 átépítések

Motor - 2018.02.04

 

Még nem jöttem rá, hogy hívják ezt a motor átépítési stílust, de ez a kedvencem, főleg hogy ez nem elbarmolja a motort: nem csak jól néz ki, de hasznos is.  Ilyen a Kawasaki GPZ 900 modern futóművel!


A Kawasaki GPZ 900R volt a világ legelső(!) idomos sportmotorja 1984-ben. Gyakorlatilag definiálta a közúti sportmotorok fogalmát és ezzel forradalmasította a motorpiacot. Ma már megbecsült klasszikus, még ha az avatatlan szemek nem is értékelik feltétlenül annyira, amennyire kéne, mi viszont igen: nincs olyan, hogy ha látok egyet, ne nézzem meg.

A gyakorlatban ilyen motort vásárolni nem kis vállalkozás, mert ez még elég régi iskola: a ma már túra-sport motorrá szelídült kategória legeleje. Egyrészt a menetteljesítményei ma már kissé furcsák - bár nagyon nem megy rosszul - másrészt fura a futóműve.

A GPZ 900 eredetileg elöl 16-os, hátul 18-as felnikkel került a piacra és mai szemmel nagyon virsli, 130-as gumikon. (Nem mintha ezzel bármi gond lenne, főleg, hogy állítólag a gyári 130-as gumi valójában 150mm széles. Persze lehet ez hülyeség és keverik az újabb gumimérettel. )

Mivel elég sokáig gyártották, modernizálták valamennyire, így 1990 körül már 17-es első kereket kapott, de hátul maradt 18-as (igaz már 150-es gumival) ami egyébként a gumivásárlást nem teszi kényelmessé, ugyanis ez a méret már nem gyakori. (130-as még csak-csak, de 150-es talán ha egyféle kapható.) Ergo erre a motorra nem lesz akciós gumiszett 50 ezerért!

Na de aki nagyon májer, az szépen kidobja a gyári futóművet és belerak egy modernebbet, 17-es kerekekkel, így máris vásárolhat páros gumi akcióban a sztenderd 180/55 R 17 és 120/70 R 17 méreteket.

Nyilván nem ez a fő szempont, hanem az, hogy a képen szép, klasszikus, de élőben lovaskocsikerekeivel kicsit suta GPZ 900 nagyon-nagyon brutál jól fog kinézni az új futóművel és persze jobb lesz vele motorozni. Azt nem árt tudni, hogy Magyarországon ilyennel nem nagyon fogsz találkozni, egyetlen darabról tudok konkrétan, de az sincs ennyire megcsinálva.

Ez a kedvenc motor átépítési stílusom (csak nem tudom hogy nevezik), UJM-eknél is nagyon bírom. (Az Univerzális Japán Motorkerékpárokról hamarosan írok ismeretterjesztő cikket.) Ezért beraktam ide pár képet, amihez nem nagyon van mit hozzáfűzni. Hamarosan megírom a GPZ 900 történetét is, lesz benne Top Gun meg minden.

Ez már kicsit sok (meg a felette levő zöld is): nagyon sok pénzből, nagyon sok mindent kicseréltek és a farokidom is más. De kétségtelen, hogy állat, és a jóval modernebb, kvázi nem stílustiszta farokidom tökéletesen illik az öszképbe. További fotókért kattints a képre!