Honda CB 1000 Super Four
Big One-nak is hívták, bár később jött még nagyobb, 1100 majd 1300 köbcentis verzió is. A Honda nagy nakedje a kilencvenes évek végéről nem egy kis testű motor.
Az erő a CBR 1000 eredetiileg 135 lóerős blokkjának áthangolásából jön, nyomaték irányábba tolva a karakterisztikát. Különleges hátrány, hogy hátul 18-as a felni, így nehezebb gumit szerezni, bár ezen itt épp zsír új van. A CBR 1000 blokkja nyilván vízhűtéses, kamu hűtőbordák sincsenek, így ez egy modern értelmezés, távolabb van a klasszikus UJM motoroktól bizonyos szempontból. (Persze ennek nem csak az az oka, hogy a Honda modern, vízhűtéses muszkilibájkot akarta, hanem hogy ilyen blokkja volt csak kéznél.)
Nagy vízhűtő van elöl, ami sajnos takarja az amúgy szép, párhuzamos kipufogóleömlőket. Minden nagy: a műszeregység, a lámpa, kissé drabális az egész motor. Ellentétben a kisebb verziókkal, mert a Super Four egész kis sorozat: 250-es és és 400-as is van, ez utóbbi majdnem tök ugyanilyen, csak piciben. Mondhatni: a 400-as túl kicsi, az ezres túl nagy.
Viszont ki lehet fogni néha relatív olcsón. Annyiért, amennyiért nagy nakedben csak az 1200-es Bandit fordul elő, XJR nyomokban sem: ilyenkor bizony nagyon jó vétel.
Ez a példány egyébként azért is különleges, mert japán belpiacos verzió, 180-as órával. Remélem, majd belefutok egy ilyen tesztmotorba.