KultMotor Logo KultMotor.hu
  • Kezdőlap
  • Autó
  • Motor
  • Videó
  • Közlekedés
  • Blog
  • Rádió

Honda CB 1000 Super Four

Blog - 2015.01.25

Big One-nak is hívták, bár később jött még nagyobb, 1100  majd 1300 köbcentis verzió is. A Honda nagy nakedje a kilencvenes évek végéről  nem egy kis testű motor.

Az erő a CBR 1000 eredetiileg 135 lóerős blokkjának áthangolásából jön, nyomaték irányábba tolva a karakterisztikát. Különleges hátrány, hogy hátul 18-as a felni, így nehezebb gumit szerezni, bár ezen itt épp zsír új van. A CBR 1000 blokkja nyilván vízhűtéses, kamu hűtőbordák sincsenek, így ez egy modern értelmezés, távolabb van a klasszikus UJM motoroktól bizonyos szempontból. (Persze ennek nem csak az az oka, hogy a Honda modern, vízhűtéses muszkilibájkot akarta, hanem hogy ilyen blokkja volt csak kéznél.) 

Nagy vízhűtő van elöl, ami sajnos takarja az amúgy szép, párhuzamos kipufogóleömlőket. Minden nagy: a műszeregység, a lámpa, kissé drabális az egész motor. Ellentétben a kisebb verziókkal, mert a Super Four egész kis sorozat: 250-es és és 400-as is van, ez utóbbi majdnem tök ugyanilyen, csak piciben. Mondhatni: a 400-as túl kicsi, az ezres túl nagy.

Viszont ki lehet fogni néha relatív olcsón. Annyiért, amennyiért nagy nakedben csak az 1200-es Bandit fordul elő, XJR nyomokban sem: ilyenkor bizony nagyon  jó vétel.

Ez a példány egyébként azért is különleges, mert japán belpiacos verzió, 180-as órával. Remélem, majd belefutok egy ilyen tesztmotorba.