KultMotor Logo KultMotor.hu
  • Kezdőlap
  • Autó
  • Motor
  • Videó
  • Közlekedés
  • Blog
  • Rádió

A Rebel belázadt

Blog - 2014.11.16

Tivadar elcserélte a GSXR-jét egy Honda Rebel 450-esre (CMX 450, úgy is hívják), ami egy ritka motor és jópofa, úgyhogy rögtön ki akartam próbálni, mielőtt tesztelném és mielőtt elkezdi szétbarmolni átépítés címén.

Először is: ez egy kis softchopper, de nem a bénábbik fajtából, simán vállalhatóan néz ki átalakítás nélkül, illetve a meglévő átalakítás ellenére, mint például az általunk rögtön faszkormánynak elnevezett markolatok. Rögtön fel is ajánlották, hogy átszerelik nekem a kormányhínárokat a Drag Staromra, de kösz, nem kértem. 

Persze Tivadar majd Cafe Racert csinál belőle, úgyhogy gyorsan le kell tudnom a tesztet és meg is csináltam volna, de ősz vége van és lement a nap, mire odaértem. Sötétben meg gáz fotózni, ugyanis szarok lesznek a képek. A fényképezés egyik titka a fény.

Na de menni egy kört, azt muszáj volt. "Majom a köszörűkövön" - ez megvan simán, de érdekes módon mégsem éreztem magam kellemetlenül, legalábbis rövid távon, de ez egy rövid távú motor amúgy is.

A keskeny dragbar kormány tök jó, a motor bazi gyenge, de egyrészt röfög, mint egy zsír angol veterán motor, másrészt ez egy bazigyenge motor és pontosan ezt is akarom tőle. Viszont mivel sor kettes, abszolút megvan a karakter, ami persze nem csopperes, hanem pont olyan, mint amilyenné lesz majd építve. 

Simán bevállalnám, ez tök jó motor, még talán kettőötvenesben is, ami ugyanez kisebb blokkal. Mert van úgy, hogy az ember kicsi motort keres, például ha ki akar menni földútra is.
 
Persze van mit rajta javíthatni mert van gányolás meg minden, de finom a váltó, nagyon könnyű a  gáz, mindez precíznek tűnik és ez a könnyed működés életemben először tetszik egy motoron. 
 

Azt még nem bírom eldönteni, hogy nagyobb-e mint az amúgy mindenki által kicsinek tartott Suzuki LS 650, de ez is karakteres, viszont teljesen máshogy.



És akkor kifogyott a benzin. 1-2 kilométer után, mert Tivadar odaadta benzin nélkül, és amikor ez eszébe jutott, már elindultam. Így abban reménykedett, hogy balra megyek, a kút felé, de én persze jobbra mentem. Így amit először a rendetlenkedő alapjáratnak véltem, az valójában a por volt, ami a benzintankból a karbiba mehetett, legalábbis a tank porzott rendesen. Mintha nem lett volna benne benzin évek óta.

Térdvédő Zoli jött menteni és jót röhögött azon, amikor megkérdeztem, hogy hozott-e benzin. Azt mondja, nem, csak megnézni jött, de én azt mondom, jogos volt a kérdés, hiszen a Tivadar engem is elküldött benzin nélkül. 

Közben eltelt pár nap, ma felhívtam Tivadart, hogy egy másik projektről cseréljünk eszmét, és a biztonság kedvéért megkérdeztem, hogy ugye nem szedted még szét a Rebelt, mert még le se fotóztam?  

Na, találd ki, mit válaszolt és lesz-e teszt ebből.